تابلوی گردان چیست ، معرفی ، مزایا و معایب و آشنایی با قسمتهای آن

تابلوی گردان چیست

تابلو گردان نوعی از تابلوهای تبلیغاتی است که در ابعاد گوناگون ساخته و توسط موتور و گیربکس به چرخش در می آیند که کارخانه تابلوسازی طاها با تکیه بر دانش فنی و تجارب بسیار زیاد در این زمینه آماده تولید تابلوهای فوق الذکر می باشد.

برخلاف اکثر تابلو های تبلیغاتی، تابلوی گردان متحرک و دارای گردش است. البته مثل دیگر تابلو ها روی ان نیز پوستر در ابعاد بزرگ نصب می شود. این تابلو ها با استفاده از موتورهای تعبیه شده درون آنها شروع به حرکت می کنند. در واقع نام گردان این تابلو ها به دلیل حرکت و چرخش آنها حول محور ثابت است.

امرزه در ايران به اصطلاح به تابلوی گردان، بيلبورد گردان یا سه وجهی گفته می شود. این اصطلاح در ميان سازندگان و مردم رايج مي باشد. تابلوی گردان یا همان بیلبورد سه وجهی، یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات محیطی است. زیرا به دلیل ابعاد بزرگ و متحرک بودن و همینطور در محیط باز قرار گرفتن به خوبی توجه عابران و مردم را جلب می کند.

از تابلوی گردان می توان برای انجام تبلیغات محیطی در هر زمینه ای به خوبی بهره برد. شرکت ها، صنایع، فروشگاه ها، موسسات، ادارات، بانکها و حتی افراد نیز می توانند از آن استفاده نمایند.
 

قسمت های تشکیل دهنده تابلوی گردان تبلیغاتی:

همانطور که گفتیم از تابلوی گردان در خیابانها، میدانها، بزرگراه ها و ... استفاده می شود. البته بسته به خلاقیت شرکت های تبلیغاتی و متقاضیان، نوع طرح و حتی ابعاد و زوایای برجسته نیز می تواند بسیار متنوع باشد.

تابلوی گردان از قسمتهای زیر تشکیل شده است:

  • فوندانسیون : فوندانسیون این تابلو ها معمولا با استفاده از میلگرد و بتن و بر روی زمین مسطح آماده می شود.
  • پایه اصلی : قسمتی است که برای قراردادن تابلو ها و مرتع کردن آنها استفاده می شود. جنس پایه ها از لوله های قطور آهنی و بتنی، ستون های بتنی و شبکه های میلگرد تشکیل شده است.
  • قاب صفحه نمایش : شامل صفحات فلزی است که در کنار هم و بر روی فریم فلزی نصب می شوند. از این محل جهت قرار گرفتن رویه تابلوی گردان استفاده می شود.
  • نور پردازی : جهت نور پردازی تابلو های پردان نیز همانند تابلو های معمولی از پروژکتور های با توان بالا استفاده می شود. این پروژه ها در فواصل یک الی یک و نیم متر از هم نصب می شوند.
  • راه رو و نردبان ها : راه رو و نردبان برای تردد و ایجاد سهولت در نصب و راه اندازی تابلو مورد استفاده قرار می گیرد. البته ساخت و نصب آن باید ایمن و حساب شده انجام شود.
  • رویه تابلو : همان طرح اصلی تابلو است که توسط طراح و چاپگر و به در خواست متقاضی آماده نمایش به عموم می گردد. جنس رویه نیز می تواند از فلکسی، بنر ، استیکر، پارچه و ... تهیه شود.
  • موتور حرکت :  برای به حرکت در آوردن تابلوی گردان از موتور نصب شده بر روی پایه اصلی استفاده می شود. توان این موتور نیز بر اساس اندازه و ابعاد تابلو متفاوت است.
  • فرا بیلبورد : به قسمتهای حجمی و بیرون زده از کادر اصلی و صفحه تابلو، فرا بیلبورد گفته می شود. این قسمت ها به تازگی در ساخت تابلوی گردان به استفاده می گردد. این عمل نوعی روش هوشمندانه جهت انجام تبلیغات بهینه و جدید است. همچنین با این کار توجه عموم بیشتر به تبلیغات جلب شدهو بازخورد بهتری نیز دارد.

تابلو گردان تابلو گردان تابلو گردان تابلو گردان

تابلو گردان تابلو گردان تابلو گردان تابلو گردان

مزایای تابلوی گردان تبلیغاتی:

  1. این نوع تابلو ها در مقایسه با تلویزیون و رادیو و حتی تبلیغات چاپی بسیار به صرفه تر هستند. زیرا نه تنها قیمت تمام شده کمتری دارند بلکه در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ نصب شده و بسیار پر اثر تر ظاهر می شوند. در نتیجه برای موسسات، شرکتها و مشاغل با توان مالی کم بسیار مفید و کارآمد هستند.
  2. با استفاده از این نوع تابلو هادیگر نیاز نیست که صاحبان مشاغل سعی در جذب مشتری نمایند. بلکه تا جذابیت بصری ایجاد شده از طریق این تابلو ها خود مشتری به دنبال برند تبلیغ شده می رود. همچنین به طور ناخودآگاه و به دلیل تکرار دفعات بازدید از تابلو در طی روز، بیینده به سمت برند تبلیغ شده جذب می گردد.
  3. پس در نتیجه ماندگاری زیاد و اثر گذاری طولانی مدت تری نصبت به سایر تبلیغات در ذهن بیننده ایجاد می کند.
  4. از این تابلو ها می توان برای تبلیغ و جذب مشتری د رهمه زمینه ها استفاده نمود. از تبلیغ تولیدات و صنایع گرفته تا نکات سیاسی و اقتصادی، اطلاعیه عمومی، برندها و اجناس و ... .
  5. به دلیل ابعاد بزگ و وسیع به راحتی در فواصل دور قابل رویت بوده. همچنین بیننده به راحتی میتواند تمامی جزئیات را به خوبی مشاهده کند.
  6. معرفی کامل برند به صورت جملات توضیحی نیز میتوان در این تابلو انجام داد.
  7. در نتیجه حجم و مقدار فروش محصولات را به راحتی میتوان بالا برد.
  8. برای معرفی محصولات، کالاهای وارداتی جدید و ایجاد بورس اجناس قابل بکار گیری است. این عمل باعث افزایش آگهی و اطلاع رسانی بهتر مردم نسبت به ورود کالاهای جدید به بازار می شود.

معایب تابلوی گردان تبلیغاتی :

  1. در مکان هایی که آپارتمان های زیادی هست و خیابان پهن وجود ندارد بازده خود را از دست داده و به خوبی قابل رویت نمی باشد.
  2. اجاره این تابلو ها برای مدت زمان تلانی هزینه زیادی را در بر دارد. بهترین حالت استفاده از این تابلو ها به صورت مقطعی و در کوتاه مدت است.
  3. آماده سازی طرح مناسب برای انجام تبلیغات در این تابلو ها برای طراحان کمی دشتوار است. این مشکل به دلیل اهمیت انتقال پیام کامل و واضح به مخاطب ایجاد می شود. زیرا طرح باید به درستی منظور صاحب طرح را به مشتری القاء کند. در نتیجه اگر طرح به درستی آماده و اجرا نشود باعث کاهش فروش و اعتبار برند شما می گردد.